Szczeciński przewoźnik “wesprze” farbykę Tesli pod Berlinem

Szczecin - Grünheide
Dzięki kursowi Szczecin – Grünheide Tesla może zyskać setki nowych pracowników. Foto: mangopulp2008, CC BY-NC-ND 2.0

Już niedługo problemy Elona Muska związane z brakiem rąk do pracy w “Gigafabryce” Tesli pod Berlinem mogą zostać rozwiązane. Wszystko dzięki przewoźnikowi z Pomorza, który zapowiedział uruchomienie kursów na trasie Szczecin – Grünheide – miejscowości, z której rocznie ma wyjeżdżać około 500 tys. elektryków.

“Gigafabryka” z giga problemami

Zbudowana na przedmieściach Berlina “gigafabryka” Tesli miała być swoistą perełką CEO “motoryzacyjnego brandu”, Elona Muska. Otwarciem drogi do ekspansji Tesli na rynek europejski i podboju serc euro-konsumentów. Sęk w tym, że to, co miało lśnić i błyszczeć, od początku mierzyło się z pewnymi mniejszymi i większymi problemami.

Miliarder wpierw mierzył się z niemiecką biurokracją, która dość skutecznie opóźniała start produkcji, później – po hucznym otwarciu “Gigafabryki” w towarzystwie kanclerza Niemiec Olafa Scholza – z pracownikami, a konkretniej ich brakiem.

Musk wierzył, że uda mu się w prosty sposób ściągnąć około 9 tys. pracowników – głównie w z Polski. Ci jednak nie rwali się do pracy w zakładzie już od początku. Czemu? Jeśli chodzi o Niemców, to – i na co zwrócił uwagę związek zawodowy IG Metall – Musk po prostu za mało płaci – nawet 20 proc. mniej, niż inne fabryki samochodów w Niemczech.

W przypadku Polaków powody są dwa. Bariera językowa oraz brak łatwego dojazdu z Polski. Fabryka mieści się co prawda dość blisko Berlina, jednak dotarcie tam wymagałoby albo przeprowadzki do stolicy Niemiec, albo codzienne dojazdy z Polski, a to kosztuje.

Połączenie Szczecin – Grünheide może rozwiązać problemy Tesli

Jak donosi dziś portal wSzczecinie.pl, lokalny przewoźnik Follow Me! od października tego roku uruchomi specjalny kurs na linii Szczecin – Grünheide. Autokary mają pokonywać go dwa razy dziennie, co zapewniłoby płynne dotarcie i powrót zgodnie ze zmianami w “Gigafabryce”.

“Będą one [przewozy – red.] dostosowane zarówno do potrzeb konkretnych grup, jak i pojedynczych osób, szukających możliwości ekonomicznego i wygodnego dojazdu do pracy w Grünheide” – pisze portal. Jak ustalono, cena biletu w obie strony wynosić ma 15 euro.

Total
0
Shares
Related Posts