Już w najbliższy piątek Bank Pekao rozpocznie proces migracji danych klientów dawnego Idea Bank. Wiązać się to ma z wyłączeniem systemów transakcyjnych, a także znacznymi utrudnieniami dla klientów oby banków.
Migracja danych klientów Idea Bank do Pekao
Migracja danych około 270 tys. klientów Idea Bank do Banku Pekao SA jest następstwem przymusowej restrukturyzacji banku Leszka Czarneckiego, o której poinformowano na przełomie grudnia 2020 r. i stycznia 2021 r. Bankowy Fundusz Gwarancyjny uznał wtedy, że zaistniały ku temu trzy przesłanki. W ocenie BFG Idea Bank stanął w obliczu bankructwa. Za bank przejmujący wyznaczono właśnie Pekao.
W środowym komunikacie Bank Pekao SA poinformował, że przenoszenie danych 220 tys. klientów indywidualnych, a także 50 tys. klientów firmowych Idea Bank rozpocznie się 19 listopada i potrwać ma do 22 listopada br.
Utrudnienia dla klientów Idea Bank
Z przekazanych informacji dowiadujemy się, że w najbliższy piątek po godzinie 16:00 zostaną wyłączone wszystkie systemy Idea Bank, przez co nie będzie możliwości ani zlecenia przelewu Pay-by-link, ani potwierdzenia płatności kartą w systemie Idea Cloud. Nie będzie także możliwości zlecenia przelewu na infolinii ani w placówce. Co ważne, numery rachunków nie zostaną zmienione.
Zmieniasz konto osobiste? Sprawdź, gdzie założyć konto na selfie bez wychodzenia z domu.
Pekao informuje jednocześnie, że mimo prac migracyjnych w dalszym ciągu będzie możliwość płatności kartą w sklepach stacjonarnych. Możliwa ma być także wypłata gotówki z bankomatu. Limit dzienny tych operacji ograniczony ma być jednak wyłącznie do kwoty 2000 zł. Nie będzie także możliwości dokonania wpłaty gotówkowej w urządzeniach firmy Euronet, jednak od poniedziałku klienci Idea Bank będą mogli dokonywać wpłat za pośrednictwem otrzymanych nowych kart banku Pekao.
Utrudnienia dla klientów Banku Pekao
Migracja danych klientów Idea Bank do Pekao skutkować będzie także utrudnieniami i znacznymi ograniczeniami dla obecnych klientów Pekao. Z opublikowanego komunikatu wynika, że od godziny 22:00 19 listopada do godziny 6 rano 22 listopada nie będzie możliwości zalogowania się do PekaoBiznes24 czy aplikacji mobilnej. Wyłączona będzie także usługa Pekao Connect.
Serwis internetowy Pekao24, aplikacja PeoPay, Pekao24Makler oraz platforma eTrader Pekao będą niedostępne od godziny 15:00 20 listopada do godziny 12:00 21 listopada – informuje bank.
W nadchodzącej przerwie technicznej klienci Banku Pekao nie będą mogli dokonać także płatności poprzez BLIK, zrealizować transakcji internetowej Pay-by-link, a także dokonać płatności kartą z autoryzacją w aplikacji mobilnej bądź bankowości internetowej. Podobnie, jak w przypadku klientów Idea Bank, płatności kartą w sklepach stacjonarnych będą możliwe.
W czasie przerwy technicznej klienci Banku Pekao nie będą mogli realizować transakcji BLIK oraz płatności internetowych Pay-by-link ani płatności internetowej kartą z potwierdzeniem autoryzacji w aplikacji mobilnej lub bankowości internetowej. W tym czasie na infolinii banku będzie można tylko zastrzec kartę. Płatności kartami w sklepach stacjonarnych i wypłaty z bankomatów będą działać prawidłowo.