Zgodnie z danymi, na które powołuje się portal PR News, z bankowości mobilnej w Polsce w III kwartale 2021 r. aktywnie korzystało 18,9 mln osób. To o 2,8 mln więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
W swym raporcie Wojciech Boczoń informuje jednocześnie, że liczba ta może być większa, jednak nie wszystkie banki udostępniły dane na ten temat. Raport nie zawiera m.in. informacji o stanie klientów korzystających z mobilnej bankowości Nest Banku, Banku Ochrony Środowiska czy Toyota Bank. W opublikowanym zestawieniu zabrakło także banków spółdzielczych.
Mobilna bankowość w Polsce. Coraz więcej klientów banków korzysta ze smartfonów
PR News w swym raporcie wziął pod uwagę klientów, którzy minimum raz w miesiącu zalogowali się do systemu bankowego poprzez urządzenie mobilne. Raport nie zawiera zatem informacji wyłącznie o osobach korzystających z aplikacji mobilnych, a samo wykorzystanie telefonu (bądź tabletu) do zalogowania się w systemie bankowym.
Największa liczba klientów aktywnie korzystających z mobilnej bankowości w III kwartale br. przypadła PKO BP, do którego za pomocą urządzenia mobilnego w miesiącu loguje się aż 4,5 mln klientów banku. Na drugim miejscu znalazł się mBank (ponad 2,74 mln użytkowników), na trzecim zaś ING Bank Śląski (2,54 mln).
mBank rusza z otwartą bankowością. Od dziś podłączymy do niego konta z innych banków
Czwarte miejsce pod tym względem zajął Bank Pekao SA (2,3 mln), dalej znalazł się Santander Bank Polska (2,15mln), Millennium Bank (1,85mln), BNP Paribas (1.02mln).
Mniej niż milion klientów korzystających z mobilnej bankowości w III kwartale 2021 r. mieli Alior Bank (816 tys.), Credit Agricole (384 tys.), Citi Handlowy (288 tys.), Santander Consumer Bank (135 tys.), SGB Bank (109 tys.) i Bank Pocztowy z wynikiem ledwo przekraczającym (56 tys.).
Warto na koniec wskazać, że mobilna bankowość w Polsce jest już o krok od dorównaniu bankowości internetowej, z której w II kwartale 2021 – zgodnie z danymi przekazanymi przez Związek Banków Polskich – aktywnie korzystało 20 mln osób.